User Avatar

Kurs Robo Inženjer Junior

16 Weeks
All levels
0 lessons
0 quizzes
35 students

Zamislite svet gde vaša deca postaju mali istraživači tehnologije kroz zabavu i igru! Na kursu ROBO INŽENJER Junior, mali genijalci će otkriti magiju robotike koristeći LEGO set Spike Essential.

Putovanje počinje uzbudljivim otkrićem – šta su roboti, kakvi sve postoje i kako funkcionišu. Deca će se upoznati sa osnovama programiranja kroz softver koji koristi blokove za kontrolu brzine motora, zvukova i svetlosnih efekata.

Kao pravi mali inženjeri, naši polaznici će se zatim upustiti u avanturu mehaničkih prenosa pomoću kaiševa i zupčanika. Naučiće kako da koriste “Čekaj” (Wait) funkciju za vremensku kontrolu i istražiće beskrajne mogućnosti petlji (loops) u programiranju.

Senzori će postati ključni alat u njihovom arsenalu! Deca će naučiti kako senzor vida i senzor zvuka mogu da pokreću i zaustavljaju programe, kombinujući ih za još složenije zadatke.

Pred kraj kursa, mladi inženjeri će se upustiti u istraživanje prenosa mehaničke energije, testirajući različite načine prenosa pokreta. Sve naučeno će primeniti u izradi sopstvenih robota.

Vrhunac kursa je završni projekat, gde deca kreiraju svoje robote na zadatu temu. Na javnom času, uz prisustvo roditelja, mali inovatori će pokazati svoje veštine i znanja stečena tokom kursa.

Prijavi se za kurs i obraduj svoje dete najzabavnijim i najefikasnijim načinom učenja – kroz igru! Omogući mu da zavoli nauku i uživa u njoj.

Na kursu ROBO INŽENJER Junior, deca će razvijati ne samo tehničke veštine, već i kritičko razmišljanje i kreativnost. Svaki zadatak je osmišljen da izazove njihove sposobnosti i podstakne ih da razmišljaju izvan okvira. Radom u timu, mali istraživači će naučiti važnost saradnje i komunikacije, dok zajedno rešavaju probleme i pronalaze inovativna rešenja.

Naši instruktori su iskusni edukatori sa strašću za tehnologiju i robotiku. Oni će pružiti individualnu pažnju svakom detetu, osiguravajući da svi prate tempo i razumeju gradivo. Kroz interaktivne radionice i praktične vežbe, deca će se zabavljati dok uče, a roditelji će moći da prate njihov napredak kroz redovne izveštaje i prezentacije. Kurs ROBO INŽENJER Junior je više od običnog kursa – to je investicija u budućnost vašeg deteta.

PRIJAVA

    There are no items in the curriculum yet.

    Kurs Robo Inženjer Junior održava se u ciklusu od 4 meseca, tj. 15 termina (mogućnost održavanja u ciklusima od 15, 10 ili 5 nedelja). Svake nedelje deca imaju po jedan čas u trajanju od sat vremena (1h). Termini su vikednom tokom celog dana ili radnim danima posle 17h. Birate termin koji Vama odgovara i u tom terminu dolazite narednih 15 nedelja.

    Posle završenog kursa Robo Inženjer Junior dete je usvojilo osnove robotike i programiranja shodno uzrastu. Naučilo je koje elemente sadrži set sa kojim radimo, zna da imenuje osnovne delove robota, kako se koriste i koju funkciju imaju. Poznaje najmanje dva načina prenosa kretanja sa motora na točkove ili druge osovine. Upoznato je sa tokom programa, na koji način se izvršava svaki od blokova koji smo koristili, prepoznaje, imenuje i na zahtev koristi blokove koji su na raspolaganju za pokretanje motora, zvučnika, led displeja. Zna da koristi senzore na odgovarajućem mestu na svojoj konstrukciji i na odgovarajućem mestu u programu a na osnovu zahteva zadatog od strane mentora. Zna da koristi ograničenu i neograničenu petlju, blok za čekanje. Razume uslovno izvršavanje programa i uz pomoć mentora zna da postavi neophodne uslove.

    Svaki čas obrađuje neku zanimljivu i deci blisku temu. Jedan čas je svojevrsna kombinacija STEAM oblasti i odvija se po sledećem principu:

    - uvodna priča o temi uz prezentaciju/eksperiment/video
    - upoznavanje sa delovima seta koje ćemo tog dana koristiti
    - sklapanje robota
    - programiranje napravljenog robota
    - modifikacije koda i konstrukcije shodno zadatim izazovima koje je potrebno rešiti
    - rasklapanje robota uz zajedničku analizu časa i izvođenje zaključaka.

    To konkretno zavisi od uzrasta i veština deteta, kao i od kompleksnosti robota. Optimalno je da sklapanje i programiranje traju podjednako, ali neki časovi se više bave kostrukcijom, a drugi programiranjem napravljene konstrukcije. Na kraju kursa, možemo reći da je dete podjednako vremena provelo i u sklapanju i u programiranju robota.

    Na svim našim kursevima deca rade u parovima ili u grupama.

    Optimalan broj dece po setu za ovaj kurs je 2. Deca rade u paru i to na sledeći način – kada je u pitanju sklapanje robota, najpre jedno dete traži delove i dodaje drugom članu para koji delove sklapa prema zadatom uputstvu. Na pola ukupnog broja koraka, zamene svoje uloge i dete koje je tražilo delove sada nastavlja sklapanje, i obratno. Kada je u pitanju programiranje, oba deteta programiraju podjednako.

    Potenciramo na tome da se dogovaraju i zajednički rade na svakom zadatku, ukoliko to nije izvodljivo svaki član para dobija podjednak broj zadataka približno iste težine koje samostalno izvršava.

    Dete ne nosi ništa od dodatne opreme na naše časove, osim ako postoji prethodni dogovor sa mentorom.

    Kada su u pitanju materijali za rad kod kuće, dete nakon svakog časa dobija domaći zadatak koji urađen donosi na sledeći čas. Dete domaći zadatak izrađuje samostalno, bez pomoći starijih, osim ako je ista neophodna kada je u pitanju čitanje zadataka. Ukoliko dete ne uspe da uradi sve zadatke iste će uraditi sa mentorom, pre početka ili u toku narednog časa.

    Pored domaćih zadataka koji su sami po sebi dovoljni za proveru znanja sa prethodnog časa, mentor u toku svake radionice u komunikaciji sa decom prati njihovo znanje i napredak. Na 8. i 14. času organizuju se provere znanja u vidu kvizova i slobodne teme, na koju je potrebno odgovoriti određenom funkcionalnom konstrukcijom robota.

    Na 15. radionici dete dobija test i konstrukcioni i programerski zadatak koji služe kao provera znanja. Polaganje je uslov za dobijanje diplome i prelazak na sledeći nivo kursa.

    Polaganje se organizuje kao javni čas na kome mogu prisustvovati roditelji.

    Naredni kurs biramo u zavisnosti od znanja i uzrasta deteta, u dogovoru sa roditeljima. Opcije su kurs Robo Inženjer Medior ili Robokoder Inovator Junior.

    Sa decom rade profesori sa diplomom tehničkih fakulteta ili učitelji/ce sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom, kao i studenti završnih godina tehničkih ili učiteljskog fakulteta sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom.

    Svako dete je individua koja napreduje i razvija se svojim tempom. Neko je prirodno nadareniji za tehniku, neko za sport, umetnost. Neko se bolje snalazi sa konstrukcijom, neko sa programiranjem. Jedno dete je bolje u praćenju uputstava, drugo je maštovitije i konstrukcije „iz glave“ su mu omiljeni deo svakog časa. Suština je da starosne granice koje smo definisali imaju svoje izuzetke. Zbog toga se njima ne vodimo slepo, već u dogovoru sa roditeljima zajednički donosimo odluku koji kurs je najbolja opcija za dete u datom trenutku.

    Preporuka je da dete dovedete na prvi čas na kurs koji je na donjoj starosnoj granici, a nakon prvog časa odlučujemo da li nastavlja u toj grupi ili se prebacuje u stariju.
    Iako dete voli i kod kuće svakodnevno sklapa lego kockice, to nije automatski garancija da je ovaj kurs odgovarajući za njega ili da će mu biti neizazovan. Kurs ciljano obrađuje određene teme koje od deteta zahtevaju i dodatna znanja osim slaganja kockica.

    Tokom trajanja kursa dete razvija kreativnost i maštu, postaje inovativnije, povećava svoj fokus i koncentraciju. Uči se timskom radu i saradnji, poboljšava svoje veštine komunikacije, uči da izrazi svoje ideje i razmišljanja i prihvati tuđe. Stiče osnovna znanja iz oblasti fizike, matematike, programiranja. Uči se da istražuje, pokušava, greši i opet pokušava. Jednom rečju, razvija inženjersku logiku koja nije neophodna samo budućim inženjerima, već je korisna svima koji će živeti u svetu sutrašnjice.
    Ukoliko u toku trajanja kursa zaključimo da je detetu gradivo nedovoljno izazovno, ili roditelj u razgovoru sa detetom zaključi slično, zajednički tražimo najbolje rešenje. Prvi korak je da detetu ponudimo izazovnije zadatke u okviru kursa koji trenutno pohađa. Sledeći korak je da se prebaci u stariju grupu u okviru istog kursa, ukoliko postoji. Ako ništa od toga ne dovede do poboljšanja situacije, dete se prebacuje na sledeći kurs i roditelj doplaćuje ukupnu razliku bez obzira u kom trenutku je došlo do promene grupe.
    Ukoliko dete propusti čas iz bilo kog razloga, i ako je izostanak najavljen bar 24h ranije, imate mogućnost nadoknade. Za nadoknadu se prijavljuje roditelj (email-om ili porukom) i ista se održava u unapred definisanom terminu tekuće ili naredne nedelje.

    U toku 4 meseca koliko kurs traje, svakom detetu su na raspolaganju 3 nadoknade.
    Naša praksa je da roditelji ne prisustvuju časovima. Roditelj može biti prisutan 15-30 min tokom prvog časa, dok se dete ne adaptira na novu sredinu, drugare i predavače.

    Roditelji će dobiti fotografije i snimke sa časova na kraju kursa, redovne usmene izveštaje o ponašanju i napretku deteta, a moći će i da isprate poslednjih 5 minuta svakog časa.

    Na kraju svakog kursa organizujemo javnu završnu radionicu i na taj način roditelji mogu dobiti kompletan uvid u to šta dete i na koji način radi na kursu.