User Avatar

Kurs Robo Inženjer Master

16 Weeks
All levels
0 lessons
0 quizzes
35 students

Na kursu ROBO INŽENJER Master deca će obnavljati i proširivati svoje znanje i veštine stečene na prethodnim kursevima, kroz mini testove i konstrukciju robota bez uputstva. Fokus će biti na davanju konkretnih inženjerskih i programerskih rešenja za kompleksne probleme.

Počećemo od istraživanja industrijskih robota, razmatrajući njihovu primenu i vrste koje postoje, kao i servisne robote. Konstruisaćemo prototipe servisnih i industrijskih robota, istražujući razvoj prvih “robotskih šaka” i kreirajući sopstvene robotske ruke.

Naredni časovi će se fokusirati na humanoidne robote, učeći o osnovnim vrstama i karakteristikama, kao i konstrukciji robota koji se kreću uz pomoć nogu. Deca će istraživati razvoj prvog egzoskeletona i koncept tačke nultog momenta.

Posebno interesantni su naučni projekti, gde će deca raditi sa robotima koji imaju za temu neka naučna dostignuća. Ovo uključuje robote koji mogu biti programirani za izvršavanje opasnih ili repetitivnih zadataka, kao i specifične robote koji pomažu u preciznim i složenim procedurama poput hirurgije, astronomije ili arheologije.

Na kraju kursa, deca će imati priliku da pokažu svoje veštine kroz završni projekat – izradu sopstvenog robota na zadatu temu. Ovaj projekat predstavlja njihovu kreativnost, tehničko umeće i sposobnost primene naučenog u praksi, dok se pripremaju za izazove digitalne budućnosti.

ROBO INŽENJER Master je kurs koji prevazilazi granice učenja robotike i programiranja, pripremajući decu za vrhunske izazove i inovacije u svetu tehnologije.

Upiši svoje dete na kurs i pruži mu najuzbudljivije i najefikasnije učenje kroz igru! Neka zavoli nauku i uživa u svakom trenutku.

Na kursu ROBO INŽENJER Master, deca će se susresti sa izazovima koji zahtevaju samostalno razmišljanje i kreativnost, bez upotrebe uputstava za konstrukciju robota. Kroz mini testove i praktične zadatke, polaznici će vežbati primenu svojih znanja na realne probleme, što će im omogućiti da razviju konkretne inženjerske i programerske veštine. Fokus će biti na pružanju rešenja za kompleksne zadatke, čime će deca sticati samopouzdanje u svoje sposobnosti i razvijati kritičko razmišljanje.

Pored praktičnih zadataka, deca će istraživati primenu robota u nauci i industriji, sa posebnim osvrtom na robote koji se koriste za obavljanje opasnih ili repetitivnih zadataka. Takođe će se baviti naprednim projektima, kao što su roboti za precizne medicinske procedure ili istraživanje svemira. Završni projekat će omogućiti deci da pokažu sve što su naučili kroz izradu sopstvenog robota na zadatu temu, čime će demonstrirati svoju kreativnost i tehničko umeće. Kurs ROBO INŽENJER Master nije samo učenje, već i priprema za buduće inovacije i izazove u svetu tehnologije.

PRIJAVA

    There are no items in the curriculum yet.

    Kurs Robo Inženjer Master održava se u ciklusu od 4 meseca, tj. 15 termina (mogućnost održavanja u ciklusima od 15, 10 ili 5 nedelja). Svake nedelje deca imaju po jedan čas u trajanju od sat vremena (1h). Termini su vikednom tokom celog dana ili radnim danima posle 17h. Birate termin koji Vama odgovara i u tom terminu dolazite narednih 15 nedelja.

    Kurs Robo Inženjer Master podrazumeva veliki broj tzv. Open Projects (eng.), projekata sa zadatom temom, ali bez konkretnog uputstva na koji način zadatak treba realizovati. Dete nakon ovog kursa zna samostalno da sastavi funkcionalnog robota koji će obavljati odgovarajuću radnju, autonomno se kretati po mapi i izvršavati zadatke oslanjajući se na svoje senzore. Dete je sposobno da samostalno isprogramira i u kodu iskoristi sve blokove koji kontrolišu senzore i motore robota. Poznaje i samostalno koristi ograničenu i neograničenu petlju, brojač, petlju koja zavisi od senzora (repeat until), pozivanje potprograma (functions), slanje poruka (switch).

    Dete je steklo osnovna znanja iz programiranja i robotike i spremno je, ukoliko je dovoljno zrelo i poznaje latinično pismo, da pređe na programiranje korišćenjem word blocks, tj. reči, odnosno Scratch programiranje.

    Svaki čas obrađuje neku zanimljivu i deci blisku temu. Jedan čas je svojevrsna kombinacija STEAM oblasti i odvija se po sledećem principu:

    - uvodna priča o temi uz prezentaciju/eksperiment/video
    - upoznavanje sa delovima seta koje ćemo tog dana koristiti
    - sklapanje robota
    - programiranje napravljenog robota
    - modifikacije koda i konstrukcije shodno zadatim izazovima koje je potrebno rešiti
    - rasklapanje robota uz zajedničku analizu časa i izvođenje zaključaka.

    To konkretno zavisi od uzrasta i veština deteta, kao i od kompleksnosti robota. Optimalno je da sklapanje i programiranje traju podjednako, ali neki časovi se više bave kostrukcijom, a drugi programiranjem napravljene konstrukcije. Na kraju kursa, možemo reći da je dete podjednako vremena provelo i u sklapanju i u programiranju robota.

    Na svim našim kursevima deca rade u parovima ili u grupama.

    Optimalan broj dece po setu za ovaj kurs je 2. Deca rade u paru i to na sledeći način – kada je u pitanju sklapanje robota, najpre jedno dete traži delove i dodaje drugom članu para koji delove sklapa prema zadatom uputstvu. Na pola ukupnog broja koraka, zamene svoje uloge i dete koje je tražilo delove sada nastavlja sklapanje, i obratno. Kada je u pitanju programiranje, oba deteta programiraju podjednako.

    Potenciramo na tome da se dogovaraju i zajednički rade na svakom zadatku, ukoliko to nije izvodljivo svaki član para dobija podjednak broj zadataka približno iste težine koje samostalno izvršava.

    Dete ne nosi ništa od dodatne opreme na naše časove, osim ako postoji prethodni dogovor sa mentorom.

    Kada su u pitanju materijali za rad kod kuće, dete nakon svakog časa dobija domaći zadatak koji urađen donosi na sledeći čas. Dete domaći zadatak izrađuje samostalno, bez pomoći starijih, osim ako je ista neophodna kada je u pitanju čitanje zadataka. Ukoliko dete ne uspe da uradi sve zadatke, iste će uraditi sa mentorom, pre početka ili u toku narednog časa.

    Pored domaćih zadataka koji su sami po sebi dovoljni za proveru znanja sa prethodnog časa, mentor u toku svake radionice u komunikaciji sa decom prati njihovo znanje i napredak. Na 8. i 14. času organizuju se provere znanja u vidu kvizova i slobodne teme, na koju je potrebno odgovoriti određenom funkcionalnom konstrukcijom robota.

    Na 15. radionici dete dobija test i konstrukcioni i programerski zadatak koji služe kao provera znanja. Polaganje je uslov za dobijanje diplome i prelazak na sledeći nivo kursa.

    Polaganje se organizuje kao javni čas na kome mogu prisustvovati roditelji.

    Naredni kurs biramo u zavisnosti od znanja i uzrasta deteta, u dogovoru sa roditeljima. Jedna od opcija je Robokoder Inovator Junior.

    Sa decom rade profesori sa diplomom tehničkih fakulteta ili učitelji/ce sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom, kao i studenti završnih godina tehničkih ili učiteljskog fakulteta sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom.

    Ukoliko dete propusti čas iz bilo kog razloga, i ako je izostanak najavljen bar 24h ranije, imate mogućnost nadoknade. Za nadoknadu se prijavljuje roditelj (email-om ili porukom) i ista se održava u unapred definisanom terminu tekuće ili naredne nedelje.

    U toku 4 meseca koliko kurs traje, svakom detetu su na raspolaganju 3 nadoknade.
    Svako dete je individua koja napreduje i razvija se svojim tempom. Neko je prirodno nadareniji za tehniku, neko za sport, umetnost. Neko se bolje snalazi sa konstrukcijom, neko sa programiranjem. Jedno dete je bolje u praćenju uputstava, drugo je maštovitije i konstrukcije „iz glave“ su mu omiljeni deo svakog časa. Suština je da starosne granice koje smo definisali imaju svoje izuzetke. Zbog toga se njima ne vodimo slepo, već u dogovoru sa roditeljima zajednički donosimo odluku koji kurs je najbolja opcija za dete u datom trenutku. Preporuka je da dete dovedete na prvi čas na kurs koji je na donjoj starosnoj granici, a nakon prvog časa odlučujemo da li nastavlja u toj grupi ili se prebacuje u stariju.
    Ukoliko u toku trajanja kursa zaključimo da je detetu gradivo nedovoljno izazovno, ili roditelj u razgovoru sa detetom zaključi slično, zajednički tražimo najbolje rešenje. Prvi korak je da detetu ponudimo izazovnije zadatke u okviru kursa koji trenutno pohađa. Sledeći korak je da se prebaci u stariju grupu u okviru istog kursa, ukoliko postoji. Ako ništa od toga ne dovede do poboljšanja situacije, dete se prebacuje na sledeći kurs i roditelj doplaćuje ukupnu razliku bez obzira u kom trenutku je došlo do promene grupe.