User Avatar

Kurs Robo Inženjer Medior

16 Weeks
All levels
0 lessons
0 quizzes
35 students

Korak dalje u svetu robotike i programiranja očekuje vas na kursu ROBO INŽENJER Medior, gde ćemo upoznati naprednije koncepte i tehnike za kreiranje robota koji su spremni za veće izazove.

Nakon osvežavanja znanja iz kursa Robo Inženjer Junior, krenućemo u izradu robota na osnovu slike, koristeći se svojom kreativnošću i veštinama programiranja. Podsećanje na osnovne elemente poput zupčanika, zupčastih parova i senzora vida i zvuka poslužiće kao osnova za dalje istraživanje.

U narednim časovima, upoznaćemo se sa paralelnim programima i načinom njihovog izvršavanja, kao i sa korišćenjem i podešavanjem dva motora u istom programu. Otkrićemo mogućnosti senzora rotacije i naučiti kako ih efikasno koristiti u programiranju, kombinujući ih sa senzorima vida ili zvuka za još složenije funkcionalnosti.

Sredinom kursa, modifikovaćemo postojeće robote, unoseći prenos kretanja sa motora na dve osovine i primenjujući naučene blokove u praksi. Kroz izgradnju sopstvenog robota koji mora da izvršava odgovarajući zadatak na poligonu, deca će testirati svoje veštine i kreativnost.

Kao vrhunac kursa, svaki polaznik imaće priliku da izradi sopstvenog robota na zadatu temu, demonstrirajući sve što je naučio tokom kursa i pokazujući svoju sposobnost za inovativno razmišljanje i praktičnu primenu znanja. ROBO INŽENJER Medior je prilika za sve one koji žele da dublje zarone u svet robotike i postanu majstori u kreiranju inteligentnih mašina.

Upiši svoje dete na kurs i podari mu najuzbudljivije i najdjelotvornije iskustvo učenja kroz igru! Dozvoli mu da se zaljubi u nauku i uživa u svakom trenutku.

Na kursu ROBO INŽENJER Medior, deca će proširiti svoje znanje kroz izazovne projekte koji će ih podstaći da razmišljaju kritički i kreativno. Svaka lekcija je dizajnirana da ih vodi korak po korak kroz napredne koncepte robotike, uključujući sinhronizaciju više motora i implementaciju složenih senzorskih sistema. Polaznici će se suočiti sa realnim problemima koje će rešavati koristeći svoje nove veštine, gradeći samopouzdanje u svojim sposobnostima.

Na kraju kursa, deca će raditi na završnom projektu gde će osmisliti i izgraditi sopstvenog robota koji mora ispuniti specifične zadatke na poligonu. Ovaj projekat će im omogućiti da primene sve što su naučili i da pokažu svoju inovativnost i tehničke veštine. Kroz rad na projektima i timske aktivnosti, mali inženjeri će razviti sposobnosti koje su ključne za uspeh u svetu tehnologije. Kurs ROBO INŽENJER Medior nudi sveobuhvatno iskustvo koje priprema decu za buduće izazove u svetu robotike i programiranja.

PRIJAVA

    There are no items in the curriculum yet.

    Kurs Robo Inženjer Medior održava se u ciklusu od 4 meseca, tj. 15 termina (mogućnost održavanja u ciklusima od 15, 10 ili 5 nedelja). Svake nedelje deca imaju po jedan čas u trajanju od sat vremena (1h). Termini su vikednom tokom celog dana ili radnim danima posle 17h. Birate termin koji Vama odgovara i u tom terminu dolazite narednih 15 nedelja.

    Posle završenog kursa Robo Inženjer Medior, dete je usvojilo pojam podele robota prema nameni. Zna razliku između različitih vrsta, njihove karakteristike i sposobno je da isplanira i prezentuje kako bi izgledao i koje delove bi imao robot određene namene. Upoznato je sa pojmom brzine i vremena kretanja i odnosa između te dve veličine. Upoznato je sa pojmom reduktora i multiplikatora i ume da ih prepozna na samom robotu. Poznaje sva stanja senzora vida i zna kako se ista koriste u kodu. Sposobno je da isprogramira dva mikrokontrolera istovremeno i sinhronizuje njihov rad. Takođe, ume da koristi i isprogramira tri senzora na jednom robotu. Ume da objasni svoju ideju kao i realizaciju projekta na kojem radi, koristeći vokabular u skladu sa svojim uzrastom.

    Svaki čas obrađuje neku zanimljivu i deci blisku temu. Jedan čas je svojevrsna kombinacija STEAM oblasti i odvija se po sledećem principu:

    - uvodna priča o temi uz prezentaciju/eksperiment/video
    - upoznavanje sa delovima seta koje ćemo tog dana koristiti
    - sklapanje robota
    - programiranje napravljenog robota
    - modifikacije koda i konstrukcije shodno zadatim izazovima koje je potrebno rešiti
    - rasklapanje robota uz zajedničku analizu časa i izvođenje zaključaka.

    To konkretno zavisi od uzrasta i veština deteta, kao i od kompleksnosti robota. Optimalno je da sklapanje i programiranje traju podjednako, ali neki časovi se više bave kostrukcijom, a drugi programiranjem napravljene konstrukcije. Na kraju kursa, možemo reći da je dete podjednako vremena provelo i u sklapanju i u programiranju robota.

    Na svim našim kursevima deca rade u parovima ili u grupama.

    Optimalan broj dece po setu za ovaj kurs je 2. Deca rade u paru i to na sledeći način – kada je u pitanju sklapanje robota, najpre jedno dete traži delove i dodaje drugom članu para koji delove sklapa prema zadatom uputstvu. Na pola ukupnog broja koraka, zamene svoje uloge i dete koje je tražilo delove sada nastavlja sklapanje, i obratno. Kada je u pitanju programiranje, oba deteta programiraju podjednako.

    Potenciramo na tome da se dogovaraju i zajednički rade na svakom zadatku, ukoliko to nije izvodljivo svaki član para dobija podjednak broj zadataka približno iste težine koje samostalno izvršava.

    Dete ne nosi ništa od dodatne opreme na naše časove, osim ako postoji prethodni dogovor sa mentorom.

    Kada su u pitanju materijali za rad kod kuće, dete nakon svakog časa dobija domaći zadatak koji urađen donosi na sledeći čas. Dete domaći zadatak izrađuje samostalno, bez pomoći starijih, osim ako je ista neophodna kada je u pitanju čitanje zadataka. Ukoliko dete ne uspe da uradi sve zadatke, iste će uraditi sa mentorom, pre početka ili u toku narednog časa.

    Pored domaćih zadataka koji su sami po sebi dovoljni za proveru znanja sa prethodnog časa, mentor u toku svake radionice u komunikaciji sa decom prati njihovo znanje i napredak. Na 8. i 14. času organizuju se provere znanja u vidu kvizova i slobodne teme, na koju je potrebno odgovoriti određenom funkcionalnom konstrukcijom robota.

    Na 15. radionici dete dobija test i konstrukcioni i programerski zadatak koji služe kao provera znanja. Polaganje je uslov za dobijanje diplome i prelazak na sledeći nivo kursa.

    Polaganje se organizuje kao javni čas na kome mogu prisustvovati roditelji.

    Naredni kurs biramo u zavisnosti od znanja i uzrasta deteta, u dogovoru sa roditeljima. Opcije su kurs Robo Inženjer Senior ili Robokoder Junior.

    Sa decom rade profesori sa diplomom tehničkih fakulteta ili učitelji/ce sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom, kao i studenti završnih godina tehničkih ili učiteljskog fakulteta sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom.

    Ukoliko dete propusti čas iz bilo kog razloga, i ako je izostanak najavljen bar 24h ranije, imate mogućnost nadoknade. Za nadoknadu se prijavljuje roditelj (email-om ili porukom) i ista se održava u unapred definisanom terminu tekuće ili naredne nedelje.

    U toku 4 meseca koliko kurs traje, svakom detetu su na raspolaganju 3 nadoknade.
    Svako dete je individua koja napreduje i razvija se svojim tempom. Neko je prirodno nadareniji za tehniku, neko za sport, umetnost. Neko se bolje snalazi sa konstrukcijom, neko sa programiranjem. Jedno dete je bolje u praćenju uputstava, drugo je maštovitije i konstrukcije „iz glave“ su mu omiljeni deo svakog časa. Suština je da starosne granice koje smo definisali imaju svoje izuzetke. Zbog toga se njima ne vodimo slepo, već u dogovoru sa roditeljima zajednički donosimo odluku koji kurs je najbolja opcija za dete u datom trenutku.

    Preporuka je da dete dovedete na prvi čas na kurs koji je na donjoj starosnoj granici, a nakon prvog časa odlučujemo da li nastavlja u toj grupi ili se prebacuje u stariju.
    Ukoliko u toku trajanja kursa zaključimo da je detetu gradivo nedovoljno izazovno, ili roditelj u razgovoru sa detetom zaključi slično, zajednički tražimo najbolje rešenje. Prvi korak je da detetu ponudimo izazovnije zadatke u okviru kursa koji trenutno pohađa. Sledeći korak je da se prebaci u stariju grupu u okviru istog kursa, ukoliko postoji. Ako ništa od toga ne dovede do poboljšanja situacije, dete se prebacuje na sledeći kurs i roditelj doplaćuje ukupnu razliku bez obzira u kom trenutku je došlo do promene grupe.
    Iako dete voli i kod kuće svakodnevno sklapa lego kockice, to nije automatski garancija da je ovaj kurs odgovarajući za njega ili da će mu biti neizazovan. Kurs ciljano obrađuje određene teme koje od deteta zahtevaju i dodatna znanja osim slaganja kockica.

    Tokom trajanja kursa dete razvija kreativnost i maštu, postaje inovativnije, povećava svoj fokus i koncentraciju. Uči se timskom radu i saradnji, poboljšava svoje veštine komunikacije, uči da izrazi svoje ideje i razmišljanja i prihvati tuđe. Stiče osnovna znanja iz oblasti fizike, matematike, programiranja. Uči se da istražuje, pokušava, greši i opet pokušava. Jednom rečju, razvija inženjersku logiku koja nije neophodna samo budućim inženjerima, već je korisna svima koji će živeti u svetu sutrašnjice.