User Avatar

Kurs Robo Inženjer Senior

16 Weeks
All levels
0 lessons
0 quizzes
35 students

Kurs ROBO INŽENJER Senior predstavlja napredni nivo našeg programa, namenjen deci koja žele da dublje istraže svet robotike i programiranja. Kroz ovaj kurs, deca će imati priliku da obnove i prošire svoje znanje iz programiranja i mehanike, koristeći STEAM metodologiju koja integriše nauku, tehnologiju, inženjering, umetnost i matematiku.

Tokom kursa, deca će se upoznati sa naprednim konceptima programiranja, uključujući rad sa potprogramima, sinhronizaciju programiranja sa drugim robotima, kao i upravljanje više mikrokontrolera na jednom uređaju. Poseban fokus biće stavljen na programiranje i korišćenje sva tri senzora (senzor vida, senzor zvuka, senzor rotacije) u istom programu, što će deci omogućiti da razviju kompleksne robotske sisteme.

Pored toga, deca će raditi na takozvanim “Open project” temama, gde će samostalno osmišljavati i realizovati svoje konstrukcije i programe, koristeći sve prethodno stečeno znanje. Završni projekat kursa je izrada sopstvenog robota na zadatu temu, što će deci omogućiti da pokažu svoje kreativne i tehničke veštine.

Javni čas, koji uključuje prisustvo roditelja, pružiće deci priliku da pokažu šta su naučili tokom kursa i da se ponose svojim postignućima.

Kroz ovaj kurs, deca će takođe naučiti o “random” vrednostima, matematičkim operatorima, pojmu promenljive i radu sa brojačima u programu, što će im omogućiti da bolje razumeju i kontrolišu procese u svojim projektima.

ROBO INŽENJER Senior je idealan kurs za sve mlade entuzijaste koji žele da svoju ljubav prema robotici i programiranju podignu na viši nivo, pripremajući se za izazove digitalnog doba.

Upiši svoje dete na kurs i podari mu najuzbudljivije i najdjelotvornije iskustvo učenja kroz igru! Dozvoli mu da se zaljubi u nauku i uživa u svakom trenutku.

Na kursu ROBO INŽENJER Senior, deca će raditi na naprednim projektima koji zahtevaju integraciju više senzora i kontrolu kompleksnih sistema. Fokus će biti na razvoju autonomnih robota sposobnih za rešavanje složenih zadataka, čime se podstiče njihovo razmišljanje na višem nivou. Polaznici će naučiti kako da koriste potprograme za modularizaciju koda, što će im omogućiti efikasnije programiranje i bolje razumevanje strukture softverskih sistema.

Uz rad na samostalnim projektima, deca će imati priliku da učestvuju u timskim izazovima, gde će zajedničkim snagama raditi na složenim problemima. Ovo iskustvo će im pomoći da razviju veštine timskog rada, komunikacije i vođenja projekata, što su ključne kompetencije za buduće inženjere. Na završnom javnom času, polaznici će predstaviti svoje robote i demonstrirati stečene veštine, što će im pružiti osećaj ponosa i postignuća, a roditeljima priliku da vide napredak svoje dece.

PRIJAVA

    There are no items in the curriculum yet.

    Kurs Robo Inženjer Senior održava se u ciklusu od 4 meseca, tj. 15 termina (mogućnost održavanja u ciklusima od 15, 10 ili 5 nedelja). Svake nedelje deca imaju po jedan čas u trajanju od sat vremena (1h). Termini su vikednom tokom celog dana ili radnim danima posle 17h. Birate termin koji Vama odgovara i u tom terminu dolazite narednih 15 nedelja.

    Posle završenog kursa Robo Inženjer Senior, dete je ovladalo svim osnovnim pojmovima koji se tiču konstrukcije robota. Prepoznaje i zna kako se koristi zupčasta letva. Sposobno je da samostalno osmisli jednostavnu konstrukciju koja uključuje zupčanike, zupčastu letvu... Jasan mu je pojam brojača i sposobno je samostalno ili uz navođenje da isprogramira brojač sa različitim karakteristikama (početna vrednost, korak brojača, itd.). Prepoznaje pojam petlje koja zavisi od senzora i, u zavisnosti od uzrasta, samostalno ili uz navođenje, ume da je iskoristi u programu. Sposobno je da samostalno osmisli i konstruiše robota (mehanizam) i isprogramira istog da reši određeni problem i to korišćenjem dva motora na istoj konstrukciji.

    Svaki čas obrađuje neku zanimljivu i deci blisku temu. Jedan čas je svojevrsna kombinacija STEAM oblasti i odvija se po sledećem principu:

    - uvodna priča o temi uz prezentaciju/eksperiment/video
    - upoznavanje sa delovima seta koje ćemo tog dana koristiti
    - sklapanje robota
    - programiranje napravljenog robota
    - modifikacije koda i konstrukcije shodno zadatim izazovima koje je potrebno rešiti
    - rasklapanje robota uz zajedničku analizu časa i izvođenje zaključaka.

    To konkretno zavisi od uzrasta i veština deteta, kao i od kompleksnosti robota. Optimalno je da sklapanje i programiranje traju podjednako, ali neki časovi se više bave kostrukcijom, a drugi programiranjem napravljene konstrukcije. Na kraju kursa, možemo reći da je dete podjednako vremena provelo i u sklapanju i u programiranju robota.

    Na svim našim kursevima deca rade u parovima ili u grupama.

    Optimalan broj dece po setu za ovaj kurs je 2. Deca rade u paru i to na sledeći način – kada je u pitanju sklapanje robota, najpre jedno dete traži delove i dodaje drugom članu para koji delove sklapa prema zadatom uputstvu. Na pola ukupnog broja koraka, zamene svoje uloge i dete koje je tražilo delove sada nastavlja sklapanje, i obratno. Kada je u pitanju programiranje, oba deteta programiraju podjednako.

    Potenciramo na tome da se dogovaraju i zajednički rade na svakom zadatku, ukoliko to nije izvodljivo svaki član para dobija podjednak broj zadataka približno iste težine koje samostalno izvršava.

    Dete ne nosi ništa od dodatne opreme na naše časove, osim ako postoji prethodni dogovor sa mentorom.

    Kada su u pitanju materijali za rad kod kuće, dete nakon svakog časa dobija domaći zadatak koji urađen donosi na sledeći čas. Dete domaći zadatak izrađuje samostalno, bez pomoći starijih, osim ako je ista neophodna kada je u pitanju čitanje zadataka. Ukoliko dete ne uspe da uradi sve zadatke, iste će uraditi sa mentorom, pre početka ili u toku narednog časa.

    Pored domaćih zadataka koji su sami po sebi dovoljni za proveru znanja sa prethodnog časa, mentor u toku svake radionice u komunikaciji sa decom prati njihovo znanje i napredak. Na 8. i 14. času organizuju se provere znanja u vidu kvizova i slobodne teme, na koju je potrebno odgovoriti određenom funkcionalnom konstrukcijom robota.

    Na 15. radionici dete dobija test i konstrukcioni i programerski zadatak koji služe kao provera znanja. Polaganje je uslov za dobijanje diplome i prelazak na sledeći nivo kursa.

    Polaganje se organizuje kao javni čas na kome mogu prisustvovati roditelji.

    Naredni kurs biramo u zavisnosti od znanja i uzrasta deteta, u dogovoru sa roditeljima. Opcije su kurs Robo Inženjer Master ili Robokoder Inovator Junior.

    Sa decom rade profesori sa diplomom tehničkih fakulteta ili učitelji/ce sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom, kao i studenti završnih godina tehničkih ili učiteljskog fakulteta sa neophodnim tehničkim znanjem i iskustvom.

    Ukoliko dete propusti čas iz bilo kog razloga, i ako je izostanak najavljen bar 24h ranije, imate mogućnost nadoknade. Za nadoknadu se prijavljuje roditelj (email-om ili porukom) i ista se održava u unapred definisanom terminu tekuće ili naredne nedelje.

    U toku 4 meseca koliko kurs traje, svakom detetu su na raspolaganju 3 nadoknade.
    Svako dete je individua koja napreduje i razvija se svojim tempom. Neko je prirodno nadareniji za tehniku, neko za sport, umetnost. Neko se bolje snalazi sa konstrukcijom, neko sa programiranjem. Jedno dete je bolje u praćenju uputstava, drugo je maštovitije i konstrukcije „iz glave“ su mu omiljeni deo svakog časa. Suština je da starosne granice koje smo definisali imaju svoje izuzetke. Zbog toga se njima ne vodimo slepo, već u dogovoru sa roditeljima zajednički donosimo odluku koji kurs je najbolja opcija za dete u datom trenutku. Preporuka je da dete dovedete na prvi čas na kurs koji je na donjoj starosnoj granici, a nakon prvog časa odlučujemo da li nastavlja u toj grupi ili se prebacuje u stariju.
    Ukoliko u toku trajanja kursa zaključimo da je detetu gradivo nedovoljno izazovno, ili roditelj u razgovoru sa detetom zaključi slično, zajednički tražimo najbolje rešenje. Prvi korak je da detetu ponudimo izazovnije zadatke u okviru kursa koji trenutno pohađa. Sledeći korak je da se prebaci u stariju grupu u okviru istog kursa, ukoliko postoji. Ako ništa od toga ne dovede do poboljšanja situacije, dete se prebacuje na sledeći kurs i roditelj doplaćuje ukupnu razliku bez obzira u kom trenutku je došlo do promene grupe.
    Iako dete voli i kod kuće svakodnevno sklapa lego kockice, to nije automatski garancija da je ovaj kurs odgovarajući za njega ili da će mu biti neizazovan. Kurs ciljano obrađuje određene teme koje od deteta zahtevaju i dodatna znanja osim slaganja kockica.

    Tokom trajanja kursa dete razvija kreativnost i maštu, postaje inovativnije, povećava svoj fokus i koncentraciju. Uči se timskom radu i saradnji, poboljšava svoje veštine komunikacije, uči da izrazi svoje ideje i razmišljanja i prihvati tuđe. Stiče osnovna znanja iz oblasti fizike, matematike, programiranja. Uči se da istražuje, pokušava, greši i opet pokušava. Jednom rečju, razvija inženjersku logiku koja nije neophodna samo budućim inženjerima, već je korisna svima koji će živeti u svetu sutrašnjice.